Foto: Marie Hansson

Foto: Christina Magnusson

« Tillbaka

Flängande och mys

Vilket flängande det blivit denna vecka! I måndags tog jag först bilen till Grötvik, där Halmstads sjöräddningsstation ligger, gick en härlig somrig promenad med tjejerna. Efter lunch åkte jag för att hämta paket med böcker för försäljning, och ett par högklackade, blommiga skor som jag köpt på nätet, på olika uthämtningsställen naturligtvis. Skorna var precis som jag trott helt bedårande, även om de knappast går att promenera längre sträckor i. Läste i en roman ett uttryck en gång: ”Taxi-skor”. Gå till bussen är antagligen för långt för dem. Nu funderar jag på om jag kan ha dem till bröllopet nästa vår. Det skulle vara ganska busigt och läckert ihop med en vit liten klänning.

Igår fick jag åka in till centrum för att besöka Swedbank, eftersom internetdosan inte kunde visa sista siffran i koden för att godkänna ett gäng betalningar. Martin föreslog att jag skulle be om en modernare variant, så slapp jag köpa nytt batteri. Det fungerade. Men den fungerar annorlunda, så det blir till att lära om. På kvällen åkte jag till Falkenberg för att träna ihop med några agilitykompisar som också ska vara med på SM till helgen. De var från Oskarsström, Halmstad och Falkenberg. Hanna hade plockat fram en bana från SM 1991, då Kenth Svartberg som dömer i år, dömde förra gången! Det var jättekul! Det var före 6-meterstunnlarnas tid och där fanns ett bord, fast det bytte vi ut mot ett hopphinder. Zoe och Fiona var duktiga och vi blev riktigt varma. Zoe och jag hade sprungit på morgonen, Fiona fick ha sovmorgon, för hon var ovanligt trött efter att ha kräkts efter att ha druckit och simmat i ett kalkbrott dagen innan.

Idag ska jag till Falkenberg igen och fixa håret för sommaren. Ikväll ska jag ha kurs för mina Freestyle-elever i Halmstad och imorgon bilar jag till Stockholm och mina föräldrar. På fredag är det veterinärbesiktning och redan kl 7 på lördagsmorgonen ska vi tävla lag!

I fredags cyklade jag till Ringenäs, som blev den längsta sträckan hittills för mig. Det tog 62 minuter tur och retur. Martin var där för att vindsurfa och när jag kom fram hade han precis kommit upp på stranden och beslutat sig för att ge upp för dagen, vinden hade mojnat. Vi hann pussas lite innan jag vände hemåt igen. På morgonen hade jag haft den stora glädjen att närma mig en viktig viktgräns, närapå 4 kg minus från två månader innan, när jag började min kamp mot cm och kg. På kvällen åkte vi in till centrum för att ägna oss åt lite AfterWork. Vi hade bord bokat inomhus på Bull’s Pub, men trots att prognosen lovat regn, var det solsken och vi kunde sitta på deras mysiga uteservering, där det också finns många värmekaminer och fleecefiltar, för den som behöver. Vi drack vin och åt stora räksmörgåsar och hade hur mysigt som helst. Vi var kvar i mer än tre timmar, innan vi åkte hem och tittade på inspelad Talang-final och fortsatte mysa i soffan.

På lördagen åkte vi och köpte kantstenar till vår lilla terrass som ligger utanför vardagsrummet. Där är på gång att bytas gammal, sliten trätrall mot snygg sten. Sedan solade vi lite och tog det lugnt på altanen. På kvällen grillade vi och gladdes åt de nya underläggen jag köpt till det nya, grå utebordet. De matchade precis i samma gråa nyans av något flätat material. Till frukost och lunch passade de karamellrosa underläggen med vita ränder perfekt. Kul!

På söndagen satsade vi på att rensa ogräs i häcken. Det var tack och lov lättare än jag trott. Det mesta var av en typ som var rätt att rycka upp med rötterna och lika långa som jag! Men brännässlor och lite annat, var mindre kul. Trots allt klarade vi av alltihop på tre timmar och Martin sågade också ner en del döda grenar i häcken. Sedan åt vi varmrökt lax från Falkenberg som en tidig middag och tog det lugnt, innan det var dags för en cykeltur för mig igen.

Jag längtar onekligen till den här veckan är över, det är måndag och jag är hemma igen från SM-resan. Då fokuserar jag på midsommar och semester! Fast kursavslutning på onsdagskvällen först förstås.